Ses Terapisi insanlarda sesin üretiliş biçimini düzenlemek için kullanılan davranışsal bir tedavi tekniğidir. Farklı nedenlerle ses bozuklukları yaşayan bireylerde temel tedavi yöntemi olarak kullanılabilen Ses Terapisi bazı vakalarda medikal veya cerrahi müdahaleleri desteklemek için de tercih edilir.

Ses Terapisi ile kişilerin günlük yaşantısında kullanacağı ses tonunu doğru şekilde elde etmesi sağlanır. Hatalı veya yanlış şekilde ses kullanımı ilerleyen süreçte ses tellerinde problemlere neden olacağı için Ses Terapisi ile bu durumun erkenden önüne geçilir.

İnsanlarda farklı nedenlerle ortaya çıkan ses bozukluklarının giderilmesini amaçlayan  Ses Terapisi aynı zamanda ses tellerindeki rahatsızlıklara cerrahi olarak müdahale edildiği durumlarda da kullanılarak iyileşme sürecini hızlandıran etki gösterir. Kliniğimizde uygulanan ses ameliyatlarının öncesi ve sonrasında mutlaka ses terapisi desteği sağlanmaktadır. Bu açıdan Ses Terapisi iyileştirici, koruyucu ve destekleyici bir tedavi yöntemi olarak kabul edilebilir.

Ses Terapisi sürecini basitçe 4 temel aşamada özetleyebiliriz;

• Ses Terapisine hastalara seslerini nasıl koruyacakları hakkında verilen temel eğitim ile başlanır. Ses hijyeni adı verilen bu temel eğitimin günlük yaşama entegre edilmesi son derece önemlidir.
  • Sonra sesi koruma becerilerinin geliştirilmesi kapsamında sese zarar verecek davranışların öğretilmesi ve engellenmesi amaçlanır.
  • Var olan ses bozukluklarının giderilmesi için doğru nefes kullanımı ve yanlış konuşma alışkanlıkları ile ilgili bilgiler verilir.
  • Sonra da ses tellerini doğru şekilde çalıştıracak ses egzersizleri öğretilir ve uygulanır.

Ses Terapisi için kliniğimizdeki Uzman Dil ve Konuşma terapistlerimiz sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır.

Yorum Yok