Ses Hastalıkları veya Ses Bozuklukları insanların farklı nedenlerle ses tellerinde meydana gelen olumsuz durumlar sonucu ortaya çıkan rahatsızlıklarının genel ifade biçimidir.

İnsanların çıkardıkları sesin kalitesi ses tellerinin rahat ve sorunsuz bir şekilde hareket edebilmesine ve titreşebilmesine bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Oldukça hoş bir tınıya sahip ses tonu bulunan kişilerde ses telleri normal ve senkronize olarak titreşmekte ve ses tellerinde herhangi bir lezyon bulunmamaktadır.

Kadın veya erkek fark etmeksizin her birey hayatının belirli bir döneminde Ses Hastalıkları yaşayabilir. Farklı nedenlerle oluşan ve pek çok çeşidi bulunan Ses Bozuklukları insanların genel sağlığını ve gündelik yaşantısını olumsuz etkiler.

Bireyin sağlıklı ve güzel bir ses tonuna sahip olabilmesi için ses tellerinin titreşim esnasında birbirine tam olarak temas etmesi gerekir. Kişinin ses tellerinin serbest kenarlarının düzgün olmaması veya gırtlak hastalıkları yaşaması Ses Bozuklukları görülmesine neden olur. Ses Hastalıkları bireyin sesinin kısık, zayıf, boğuk, cızırtılı çıkmasına sebep olabildiği gibi sesin hiç çıkmaması ve solunum ve yutma bozuklukları yaşanmasına da yol açabilir.

Kulak Burun Boğaz (KBB) Uzmanı Prof. Dr. Hakan BİRKENT uzun yıllardır Ses Hastalıkları yaşayan binlerce hastasına uyguladığı tedavi yöntemleri sayesinde kişilerin sağlıklı bir ses tonuna ve ses tellerine sahip olmalarını sağlamaktadır.

Siz de ses tonunuzda, gırtlağınızda veya ses tellerinizde bir problem olduğunu düşünüyorsanız Hemen Bize Ulaşarak randevu alabilir, uzman doktorumuz tarafından gerçekleştirilecek muayene ve tetkikler sonucunda sizin için en uygun tedavi planının oluşturulup tatbik edilmesini sağlayabilirsiniz.

Ses Hastalıkları Nedenleri

Ses Hastalıkları birçok farklı sebepten kaynaklanabilir. En sık karşılaşılan neden sesin kötü ve yanlış kullanımıdır. Bununla birlikte sigara kullanımı, kötü ses hijyeni, geçirilen enfeksiyonlar, tümöral ve enflamatuar nedenler şeklinde bu liste uzar.

Genel olarak insanların Ses Hastalıkları yaşamasına neden olan durumlar;

• Organik,
  • Psikolojik,
  • Nörojenik,
  • Fonksiyonel

şeklinde 4 farklı grupta sınıflandırılmaktadır. Bunlar arasında ses kısıklığına en sıklıkla neden olan patolojiler polip, nodül, kist, reinke ödemi gibi iyi huylu tümöral lezyonlardır.

Ses Hastalıkları Belirtileri

İnsanlarda sesin şiddeti, perdesi veya kalitesi gibi durumların bir ya da birkaçı konuşulan sözcüklerin önüne geçiyorsa Ses Hastalıkları yaşadığı söylenebilir. Ses Bozukluklarına maruz kalan bireylerde en fazla görülen belirtiler;

• Konuşurken boğazda ağrı oluşması,
  • Boğaz ve gırtlak bölgesinde acı ya da gerginlik hissedilmesi,
  • Yutkunurken boğazda takılma hissi görülmesi,
  • Belirli aralıklarla veya sürekli ses kısıklığı yaşanması,
  • Sesin tamamen gitmesi,
  • Konuşma esnasında zorluklar görülmesi,
  • Sağlıklı nefes alışverişi yapılamaması,
  • Sesin normalden daha ince ya da kalın çıkması,
  • Seste pürüzsüzlüğün kaybolarak çatlamaların görülmesi,
  • Şarkı söylemenin ve yüksek sesle konuşmanın mümkün olmaması,
  • Sesin gün içerisinde veya hafta sonları kötüleşmesi,

şeklinde sıralanabilir.

Ses Hastalıkları Nasıl Teşhis Edilir?

Klinik şartlarında KBB Uzmanları tarafından gerçekleştirilen muayeneler esnasında yapılan öznel ve nesnel yaklaşımlar Ses Hastalıklarının doğru teşhis edilmesini sağlar. Hastadan belirli standartta ses kayıtları alınarak bu kayıtlar üzerinde yapılan akustik analiz sonucunda rakamsal datalar elde edilir.

Uzman doktor Ses Hastalıkları ile ilgili detaylı bilgi edinmek için hastanın kulak, burun, boğaz muayenesini tamamladıktan sonra ses tellerini videolaringostroboskopi adı verilen bir sistem yardımı ile ayrıntılı olarak değerlendirir.

Kadınlarda saniyede 200 ila 240 kez, erkeklerde ise 100 ila 140 kez titreşen ses telleri özel cihazlarla detaylı olarak incelenir. Tanı sürecinde bir standart haline gelmiş stroboskopi cihazından yayılan ışık altında birçok veriye ulaşan hekimler kişinin maruz kaldığı Ses Hastalıkları ile ilgili en doğru teşhisi koymaktadır.

Ses Hastalıkları Nasıl Tedavi Edilir?

Ses Hastalıkları bu alanda uzman doktorlar tarafından klinik ortamında kişiye özel olarak gerçekleştirilen tedavi yöntemleri ile iyileştirilir. Bu süreç öncesi kişinin maruz kaldığı Ses Hastalıkları tespit edilerek buna uygun tedavi planlaması yapılır.

İnsanların maruz kaldıkları Ses Bozukluklarına yol açan sebepler göz önüne alınarak belirlenen tedavi teknikleri İlaç Tedavisi, Ses Terapisi ve Cerrahi Müdahalelerden oluşur.

Özellikle reflü yani mide sıvısının ses kıvrımlarına kadar gelip tahriş yarattığı durumların önlenmesine yönelik antireflü ilaç tedavisi sıklıkla uygulanan bir tedavi yaklaşımıdır. Bununla birlikte ses hastalığının tipine ve sebebine bağlı olarak değişen teknik ve sürelerde ses terapisi uygulamaları yapılır.

Ses Hastalıkları tedavisinde gereken olgularda ses cerrahisi uygulamaları son derece yüz güldürücü sonuçlar vermektedir. Konu hakkında yeterli bilgi ve tecrübe sahibi KBB Uzmanı hekimler tarafından klinik şartlarında yapılması halinde sağlıklı bir sese tekrar sahip olabilmek mümkündür.

Ses Hastalıkları Nelerdir?

İnsanlar doğuştan gelen veya sonradan ortaya çıkan farklı sebeplerle birçok Ses Hastalığına maruz kalabilir. Kadın veya erkek fark etmeksizin her yaştaki bireyde görülebilen Ses Bozuklukları kişinin yaşam kalitesini ve genel sağlık durumunu olumsuz etkilemektedir.

Günümüzde en sık karşılaşılan Ses Hastalıkları arasında;

• Ses Teli Nodülü
  • Ses Teli Polibi
  • Ses Teli Kisti
  • Ses Teli Oluğu
  • Ses Teli Kanaması
  • Ses Teli Felci
  • Ses Teli Kanseri
  • Reinke Ödemi
  • Kas Gerilim Disfonisi
  • Püberfoni
  • Granülomlar
  • Spazmodik Disfoni

sayılabilir.

Yukarıda belirttiğimiz Ses Hastalıkları ile ilgili bir probleminiz varsa ya da ses kısıklığı yaşıyorsanız iletişim kanallarımızdan bize ulaşabilirsiniz.

Yorum Yok